Friday, November 5, 2010

im typing over here .

haha . tajuk yang mungkin tak ada kaitan langsung . tapi mungkin ada la sikit yang kena . tapi aku rasa memang ada la kot . hehe . makcik dah mula meraban . apa yang ditulis pun tak tahu . walaubagaimanapun , saya sedang menggunakan perkataan bahasa melayu lengkap . hehe (; saya sedang melatih untuk tidak tersasul lagi ketika menjawab kertas 1 bahasa melayu .

saya masih ingat ketika hari pertama saya menjejakkan kaki di bumi STTJ . amat sukar untuk saya menerima hakikat bahawa saya sedang menuntut di sekolah Kluster itu . saya sedar bahawa saya tidak se'excellent' pelajar - pelajar di sana tetapi saya tetap berusaha untuk mendapat apa yang saya inginkan .

saya menulis dalm ' diary MEYOT ' saya ,


" khodijah , sabar . 1 tahun setengah je lagi hidup kat TTJ nih .
kalau kau benci macam mana pun kat sekolah nih , kau tetap tak leh lari dari realiti ."

hari ini , sejak januari lalu saya tinggalkan diary itu di bawah meja studi saya di rumah , saya telah membukanya balik . saya terharu dengan apa yang saya catatkan . hari ini saya sedar bahawa hanya tinggal beberapa belas hari saja lagi untuk berjuang dalam dewan peperiksaan .

itu petanda bahawa saya akan menamatkan zaman persekolahan tidak lama lagi . saya sangat teruja . namun demikian , saya perlu menelaah untuk menghabiskan zaman sekolah ini . saya perlu melepasi peperiksaan yang akan menentukan masa depan saya . ohh tidak ! saya amat takut dan cuak .

mungkin saya sudah terlalu banyak sangat membuang masa . hari ni , saya rasa penyesalan tuh . tapi mungkin belum tiba masanya untuk saya menyesal sebab SPM belum tiba . maka , saya perlu melipat gandakan usaha saya . hehe .

fokus saya untuk mengupdate blog ini adalah untuk memberitahu kalian semua bahawa ini adalah minggu terakhir saya pulang ke rumah . oleh itu , saya mahu meminta ampun dan maaf sekiranya ada terkasar bahasa , tersalah faham , termengumpat or apa - apa saja yang saya telah menyakiti anda . doakan saya berjaya dalam SPM . sekian , terima kasih (;

i'm not the genius , but people say genius work in silence , so do i . haha ;DD
wish me luck , hope i'll enjoy the exams . grrr XD