Saturday, April 23, 2011

Holaa !

Heyp , satu minggu aku bz dengan orientasi . Well , kat sana ok la kot tapi mungkin sebab baru lagi so rasa cam janggal . Hee (; Banyak benda aku belajar . Dalam satu minggu tuh , setiap masa sangat penting . Oklah , aku sekarang dah sambung belajar kat Institut Profesional Baitulmal . Oklah , ramai kawan - kawan aku tanya soalan ni . Hmmm .

" Nape x nak masuk U ? "
" Kau sure ke ni x nak tunggu UPU ? "
" Ehh , kat sana bagos ke ? "

Ahaaa , kawan - kawan baca ni apa yang sy nak jelaskan . Hoho . Tak kira kat mana pun kita belajar yang penting kita tuntut ilmu . Tak semestinya ke Universiti kan ? Find lah , IPB taklah semegah U kan ? Tapi , korang pernah terfikir tak , semua yang masuk U tuh pass ke ? Memanglah U tuh orang pandang tinggi kan . Soalnya duit . Mana nak dapat duit kan ? Aku masuk ke IPB ni InsyaAllah aku akan dapat biasiswa . Harituh dah pergi temuduga biasiswa . Hopefully dapat lah . Mungkin aku macam ambil risiko ambil kursus LCCI tuh . Tapi , tak mustahil kan nak lepas level 1 ? Ok , my target is Diploma in Accounting ( 1 tahun 6 bulan ) . Then , CAT ( Certified Accounting Technician - 1 tahun lebih juga kot ) . Kemudian , aku nak sambung ACCA . InsyaAllah , Hidup ni perlukan perancangan supaya kita jelas nampak jalan yang kita pilih . Persediaan supaya hidup tak terumbang - ambing . Semoga masa depanku cerah . Aminn .


Yang paling menarik perhatian aku masa orientasi harituh , Ahaaa , aku respect dengan sorang senior ni . Kagum tengok dia . Cara , gaya memang menarik perhatian . May you always in bless of ALLAH (;